Temat zajęć: Więzienie (nie)stracony czas

Czas trwania: 45 minut

Cel główny:

Uświadomienie uczestnikom zajęć, że pobyt w więzieniu z jednej strony jest czasem straconym a z drugiej strony może stać się szansą na zmianę.

Cele szczegółowe:

  • ukazanie strat jakie ponoszą osoby odbywające karę pozbawienia wolności,
  • uświadomienie, że pobyt w więzieniu może stać się szansą na zmianę myślenia i zachowania,
  • ukazanie zasobów i możliwości resocjalizacyjnych jakie mają skazani w trakcie odbywania kary pozbawiania wolności,
  • ukazanie skuteczności oddziaływań muzycznych, plastycznych, teatralnych, sportowych, dramowych prowadzonych w zakładach karnych,
  • uświadomienie trudności byłych skazanych po opuszczeniu zakładu karnego,
  • ukazanie potrzeby wsparcia społecznego byłych skazanych w powrocie do społeczeństwa,
  • rozwijanie umiejętności bezpośredniego i otwartego wyrażania własnego zdania,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się,
  • uświadomienie uczestnikom zajęć ich zdolności do zmiany zachowań.

Metody dydaktyczne:

  • mini wykład informacyjny,
  • opis,
  • burza mózgów,
  • metoda sytuacja,
  • metoda eksponująca (film edukacyjny pt. „Uwolnieni_Maciej”)
  • studium przypadku,
  • dyskusja.
  • film edukacyjny pt. „Uwolnieni_Maciej”
  • tablica, flamastry, kartki, długopisy

Przebieg zajęć:

  1. Powitanie uczestników zajęć.
  2. Zapoznanie uczestników z tematem zajęć, celem zajęć i sposobami pracy podczas zajęć.
  3. Wspólne stworzenie zasad pracy podczas zajęć.
  4. Burza mózgów wokół pytania: Czy pobyt w więzieniu to czas: stracony czy niestracony?
  5. Prezentacja filmu edukacyjnego pt. „Uwolnieni_Maciej”
  6. Dyskusja na temat:
    1. strat jakie ponoszą osoby odbywające karę pozbawienia wolności,
    2. korzyści ze zmiany myślenia oraz zachowania skazanego w trakcie pobytu w zakładzie karnym,
    3. zasobów i możliwości resocjalizacyjnych jakie mają skazani w trakcie odbywania kary pozbawiania wolności,
    4. skuteczności oddziaływań muzycznych, plastycznych, teatralnych, sportowych, dramowych prowadzonych w zakładach karnych
    5. trudności byłych skazanych po opuszczeniu zakładu karnego
    6. potrzeby wsparcia byłych skazanych w procesie readaptacji społecznej
  7. Podsumowanie zajęć pytaniem: „Z dzisiejszych zajęć dowiedziałem się”, „Najbardziej podobało mi się”, Inaczej można byłoby zrobić…”

Podziękowanie za udział w zajęciach

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *