Temat zajęć: Właściwe wybory okazją do bezpiecznego, zdrowego i uczciwego stylu życia

Czas trwania: 45 minut

Cel główny:

Uświadomienie uczestnikom zajęć korzyści z prowadzenia zdrowego, bezpiecznego, uczciwego stylu życia

Cele szczegółowe:

  • ukazanie zagrożeń i niebezpieczeństw w życiu młodych osób,
  • uświadomienie przyczyn i konsekwencji ryzykownego stylu życia młodych osób,
  • charakterystyka osób, które wchodzą w konflikty z prawem, stosują zachowania agresywne i zażywają substancje psychoaktywne,
  • ukazanie trudności w procesie powrotu do „normalnego” życia,
  • uświadomienie zasobów i mocnych stron w sytuacjach trudnych i problemowych,
  • ukazanie możliwości rekompensaty wyrządzonych krzywy i strat,
  • uświadomienie korzyści z dokonywania właściwych wyborów,
  • rozwijanie umiejętności bezpośredniego i otwartego wyrażania własnego zdania,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się,
  • uświadomienie uczestnikom zajęć ich zdolności do zmiany zachowań.

Metody dydaktyczne:

  • mini wykład informacyjny,
  • opis,
  • burza mózgów,
  • metoda sytuacja,
  • metoda eksponująca (film edukacyjny pt. „Uwolnieni_Jacek”)
  • studium przypadku,
  • dyskusja.
  • film edukacyjny pt. „Uwolnieni_Jacek’
  • tablica, flamastry, kartki, długopisy

Przebieg zajęć:

  1. Powitanie uczestników zajęć.
  2. Zapoznanie uczestników z tematem zajęć, celem zajęć i sposobami pracy podczas zajęć.
  3. Wspólne stworzenie zasad pracy podczas zajęć.
  4. Burza mózgów na temat zagrożeń w życiu młodych osób
  5. Prezentacja filmu edukacyjnego pt. „Uwolnieni_Jacek”
  6. Dyskusja na temat:
    1. przyczyn i konsekwencji ryzykownego stylu życia,
    2. charakterystyki osób, które wchodzą w konflikty z prawem, stosują zachowania agresywne i zażywają substancje psychoaktywne,
    3. zasobów i mocnych stron w sytuacjach trudnych,
    4. trudności w procesie powrotu do „normalnego” życia,
    5. możliwości rekompensaty wyrządzonych krzywd i strat,
    6. korzyści z dokonywania właściwych wyborów życiowych (w kontekście zachowań ryzykowanych).
  7. Podsumowanie zajęć pytaniem: „Z dzisiejszych zajęć dowiedziałem się”, „Najbardziej podobało mi się”, „Inaczej można byłoby zrobić…”

Podziękowanie za udział w zajęciach.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *