Temat zajęć: Trudny powrót do społeczeństwa

Czas trwania: 45 minut

Cel główny:

Uświadomienie uczestnikom zajęć trudności w procesie readaptacji społecznej byłych skazanych.

Cele szczegółowe:

  • ukazanie trudności i problemów fizycznych, psychicznych i społecznych byłych skazanych,
  • ukazanie perspektywy społeczeństwa wobec skazanych i byłych skazanych,
  • uwrażliwienie na zjawisko stygmatyzacji i wykluczenia społecznego osób karanych,
  • ukazanie możliwości i zasobów, które pomagają byłym skazanym w powrocie do społeczeństwa,
  • ukazanie potrzeby właściwego wspierania osób karanych,
  • rozwijanie umiejętności bezpośredniego i otwartego wyrażania własnego zdania,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się,
  • uświadomienie uczestnikom zajęć ich zdolności do zmiany zachowań.

Metody dydaktyczne:

  • mini wykład informacyjny,
  • opis,
  • burza mózgów,
  • metoda sytuacja,
  • metoda eksponująca (film edukacyjny pt. „Uwolnieni_Ewa”)
  • studium przypadku,
  • dyskusja.

Środki dydaktyczne: > film edukacyjny pt. „Uwolnieni_Ewa:

> tablica, flamastry, kartki, długopisy Przebieg zajęć:

  1. Powitanie uczestników zajęć.
  2. Zapoznanie uczestników z tematem zajęć, celem zajęć i sposobami pracy podczas zajęć.
  3. Wspólne stworzenie zasad pracy podczas zajęć.
  4. Burza mózgów na temat opinii społeczeństwa wobec osób karanych
  5. Prezentacja filmu edukacyjnego pt. „Uwolnieni_Ewa”
  6. Dyskusja na temat:
    1. trudności i problemów fizycznych, psychicznych i społecznych byłych skazanych,
    2. zjawiska stygmatyzacji i wykluczenia społecznego osób karanych,
    3. możliwości i zasobów, które pomagają byłym skazanym w powrocie do społeczeństwa,
    4. właściwych sposobów wspierania osób karanych,
  7. Podsumowanie zajęć pytaniem: „Z dzisiejszych zajęć dowiedziałem się”, „Najbardziej podobało mi się”, „Inaczej można byłoby zrobić…”

Podziękowanie za udział w zajęciach.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *