Temat zajęć: Wsparcie społeczne w procesie readaptacji społecznej byłych skazanych – DAMIAN

Czas trwania: 45 minut

Cel główny:

Uświadomienie uczestnikom zajęć, że wsparcie społeczne pomaga byłym skazanym w powrocie do społeczeństwa.

Cele szczegółowe:

  • ukazanie korzyści i zagrożeń wynikających z prowadzenia przestępczego stylu życia,
  • uświadomienie rodzajów wsparcia społecznego,
  • ukazanie potrzeby wsparcia społecznego w powrocie do społeczeństwa byłych skazanych,
  • ukazanie zasobów, które pomagają żyć godnie, uczciwie i trzeźwo
  • rozwijanie umiejętności bezpośredniego i otwartego wyrażania własnego zdania,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się,
  • uświadomienie uczestnikom zajęć ich zdolności do zmiany zachowań.

Metody dydaktyczne:

  • mini wykład informacyjny,
  • opis,
  • burza mózgów,
  • metoda sytuacja,
  • metoda eksponująca (film edukacyjny pt. „Uwolnieni_Damian”)
  • studium przypadku,
  • dyskusja.

Środki dydaktyczne:

  • film edukacyjny pt. „Uwolnieni_Damian”
  • tablica, flamastry, kartki, długopisy

Przebieg zajęć:

  1. Powitanie uczestników zajęć.
  2. Zapoznanie uczestników z tematem zajęć, celem zajęć i sposobami pracy podczas zajęć.
  3. Wspólne stworzenie zasad pracy podczas zajęć.
  4. Burza mózgów na temat korzyści i zagrożeń wynikających z prowadzenia przestępczego stylu życia
  5. Prezentacja filmu edukacyjnego pt. „Uwolnieni_Damian”
  6. Dyskusja na temat:
    1. rodzajów wsparcia społecznego,
    2. potrzeby wsparcia społecznego w powrocie do społeczeństwa byłych skazanych,
    3. zasobów (praca, kursy, terapia, ludzie), które pomagają żyć godnie, uczciwie i trzeźwo
  7. Podsumowanie zajęć pytaniem: „Z dzisiejszych zajęć dowiedziałem się”, „Najbardziej podobało mi się”, „Inaczej można byłoby zrobić…”

Podziękowanie za udział w zajęciach.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *