KONSPEKT ZAJĘĆ (1)

pelkins77

Tytuł zajęć:

Trudna walka z uzależnieniem

Cele:

  • Poszukiwanie zależności między sytuacją rodzinną a sytuacją dziecka.
  • Zwrócenie uwagi na zjawiska wykluczenia i stygmatyzacji w grupie rówieśniczej.
  • Uświadomienie konsekwencji psychicznych, fizycznych i społecznych wynikających z zażywania narkotyków.
  • Podniesienie świadomości na temat skutków przedwczesnego macierzyństwa nieletnich.

Czas trwania:

2 x 45 minut

Metody:

  • mini wykład informacyjny,
  • opis,
  • burza mózgów,
  • metoda sytuacja,
  • metoda eksponująca (film edukacyjny pt. „Uwolnieni_AGNIESZKA”)
  • studium przypadku,
  • dyskusja.

Pomoce:

  • film edukacyjny pt. „Uwolnieni_AGNIESZKA”
  • tablica, marker/kreda, kartki, długopisy

Przebieg zajęć:

  1. Powitanie uczestników zajęć.
  2. Zapoznanie uczestników z tematem zajęć, celem zajęć i sposobami pracy podczas zajęć.
  3. Wspólne stworzenie zasad pracy podczas zajęć.
  4. Burza mózgów wokół pytania: Jakie trudności i problemy ma dzisiejsza młodzież?
  5. Prezentacja filmu edukacyjnego pt. „Uwolnieni_AGNIESZKA”.
  6. Dyskusja na temat:
    1. sytuacji rodzinnej Agnieszki (pierwotnych problemów w życiu rodzinnym Agnieszki),
    2. przyczyn i konsekwencji próby samobójczej,
    3. ryzykowanych zachowań podejmowanych przez Agnieszkę,
    4. konsekwencji uzależnienia od narkotyków,
    5. doświadczania przez Agnieszkę przemocy ze strony partnera,
    6. przedwczesnego macierzyństwa Agnieszki,
    7. motywacji i sposobów radzenia sobie z uzależnieniem.
  7. Pytania podsumowujące:
    1. Co znaczy „rodzina prawidłowo funkcjonująca”, „rodzina zdrowa”, „rodzina szczęśliwa”?
    2. Co może czuć i myśleć dziecko, które jest świadkiem uzależnienia rodzica i przemocy w rodzinie?
    3. Co oznacza, że uzależnienie to choroba i trzeba ją leczyć?
    4. Co może zrobić młody człowiek, kiedy doświadcza lub jest świadkiem wykluczenia rówieśniczego i stygmatyzacji?
    5. W jaki sposób można radzić sobie z trudnościami i problemami życiowymi?
    6. Do kogo młody człowiek może zwrócić się o pomoc, kiedy doświadcza się problemów i trudności?
  8. Podsumowanie zajęć pytaniem: „Z dzisiejszych zajęć dowiedziałem się…”, „Najbardziej podobało mi się…”, Inaczej można byłoby zrobić…”
  9. Podziękowanie za udział w zajęciach.
(Visited 35 times, 1 visits today)
Next Post

UWOLNIENI 2019 - Finał

Projekt „Uwolnieni 2019” dobiegł końca! Przedstawiamy Wam efekt końcowy – film, w którym główne role grają naci bohaterowie – Agnieszka, Paulina, Marek, Gabriel, Michał, Norbert, Artur, Krzysztof, Paweł i Daniel. Obejrzyjcie koniecznie – te historie motywują i pokazują, że nie ma sytuacji bez wyjścia. (Visited 35 times, 1 visits today)