KONSPEKT ZAJĘĆ (2)

pelkins77

Tytuł zajęć:

Więcej mocy bez prze(mocy)

Cele:

  • Podniesienie świadomości na temat przyczyn i skutków przemocy.
  • Uświadomienie konsekwencji nadużywania alkoholu.
  • Zwrócenie uwagi na problem dysfunkcyjnej rodziny.
  • Ukazanie zasobów i potencjałów, które pomagają byłym skazanym żyć uczciwie, godnie i trzeźwo.

Czas trwania:

2 x 45 minut

Metody:

  • mini wykład informacyjny,
  • opis,
  • burza mózgów,
  • metoda sytuacja,
  • metoda eksponująca (film edukacyjny pt. „Uwolnieni_ARTUR”)
  • studium przypadku,
  • dyskusja.

Pomoce:

  • film edukacyjny pt. „Uwolnieni_ARTUR”
  • tablica, marker/kreda, kartki, długopisy

Przebieg zajęć:

  1. Powitanie uczestników zajęć.
  2. Zapoznanie uczestników z tematem zajęć, celem zajęć i sposobami pracy podczas zajęć.
  3. Wspólne stworzenie zasad pracy podczas zajęć.
  4. Burza mózgów wokół pytania: Czy młodzi ludzie doświadczają przemocy?
  5. Prezentacja filmu edukacyjnego pt. „Uwolnieni_ARTUR”
  6. Dyskusja na temat:
    1. patologicznych zachowań w rodzinie Artura,
    2. przyczyn próby samobójczej bohatera wywiadu,
    3. przyczyn i skutków nadużywania alkoholu przez Artura,
    4. przyczyn i skutków stosowania przemocy przez bohatera filmu,
    5. sposobów Artura na radzenie sobie z uzależnieniem od alkoholu i przemocą
  7. Pytania podsumowujące:
    1. Jakie znacie formy i skutki przemocy?
    2. Co oznacza zdanie: „kocham ciebie, ale nie akceptuję twojego złego zachowania”?
    3. Co może zrobić młody człowiek, kiedy doświadcza lub jest świadkiem przemocy?
    4. Czego w życiu najbardziej potrzebuje młody człowiek?
    5. Jakie filmy zrobiły na was największe wrażenie i dlaczego?
  8. Podsumowanie zajęć pytaniem: „Z dzisiejszych zajęć dowiedziałem się…”, „Najbardziej podobało mi się…”, Inaczej można byłoby zrobić…”
  9. Podziękowanie za udział w zajęciach
(Visited 14 times, 1 visits today)
Next Post

KONSPEKT ZAJĘĆ (1)

Tytuł zajęć: Trudna walka z uzależnieniem Cele: Poszukiwanie zależności między sytuacją rodzinną a sytuacją dziecka. Zwrócenie uwagi na zjawiska wykluczenia i stygmatyzacji w grupie rówieśniczej. Uświadomienie konsekwencji psychicznych, fizycznych i społecznych wynikających z zażywania narkotyków. Podniesienie świadomości na temat skutków przedwczesnego macierzyństwa nieletnich. Czas trwania: 2 x 45 minut Metody: […]