KONSPEKT ZAJĘĆ (7)

pelkins77

Tytuł zajęć:

W kręgu przemocy i uzależnienia

Cele:

  • Zwrócenie uwagi na problem wykluczenia w grupie rówieśniczej.
  • Podniesienie świadomości na temat depresji i zaburzeń psychicznych.
  • Uświadomienie mechanizmów uzależnień i przemocy w związkach partnerskich.
  • Ukazanie możliwości podejmowania działań twórczych

Czas trwania:

2 x 45 minut

Metody:

  • mini wykład informacyjny,
  • opis,
  • burza mózgów,
  • metoda sytuacja,
  • metoda eksponująca (film edukacyjny pt. „Uwolnieni_PAULINA”)
  • studium przypadku,
  • dyskusja.

Pomoce:

  • film edukacyjny pt. „Uwolnieni_PAULINA”
  • tablica, marker/kreda, kartki, długopisy

Przebieg zajęć:

  1. Powitanie uczestników zajęć.
  2. Zapoznanie uczestników z tematem zajęć, celem zajęć i sposobami pracy podczas zajęć.
  3. Wspólne stworzenie zasad pracy podczas zajęć.
  4. Burza mózgów wokół pytania: Dlaczego młodzi ludzie doświadczają depresji i zaburzeń psychicznych?
  5. Prezentacja filmu edukacyjnego pt. „Uwolnieni_PAULINA”
  6. Dyskusja na temat:
    1. sytuacji rodzinnej Pauliny,
    2. depresji, zaburzeń psychicznych i próby samobójczej bohaterki filmu,
    3. zachowań ryzykowanych i wczesnego rodzicielstwa Pauliny,
    4. związku bohaterki wywiadu z osobą stosującą przemoc i uzależnioną od substancji psychoaktywnych,
    5. twórczości Pauliny.
  7. Pytania podsumowujące:
    1. W jaki sposób młody człowiek może poradzić sobie z depresją i zaburzeniami psychicznymi?
    2. Gdzie szukać pomocy, kiedy doświadcza się przemocy?
    3. Jakie pasje i zainteresowania mogą rozwijać młode osoby?
    4. Co znaczy zdanie: „To kim jestem zależne jest tylko ode mnie”?
  8. Podsumowanie zajęć pytaniem: „Z dzisiejszych zajęć dowiedziałem się…”, „Najbardziej podobało mi się…”, Inaczej można byłoby zrobić…”
  9. Podziękowanie za udział w zajęciach
(Visited 52 times, 1 visits today)
Next Post

KONSPEKT ZAJĘĆ (6)

Tytuł zajęć: Marihuana (nie)uzależnia Cele: Podniesienie świadomości na temat skutków zażywania marihuany. Uświadomienie mechanizmów uzależnień. Ukazanie konsekwencji ryzykowanych i przestępczych zachowań. Zwrócenie uwagi na wydarzenia, które stają się „punktem zwrotnym” z życiu. Czas trwania: 2 x 45 minut Metody: mini wykład informacyjny, opis, burza mózgów, metoda sytuacja, metoda eksponująca (film […]