KONSPEKT ZAJĘĆ (9)

pelkins77

Tytuł zajęć:

Nie poddawaj

Cele:

  • Zwrócenie uwagi na dysfunkcje w rodzinie.
  • Uświadomienie skutków nadużywania alkoholu, zażywania narkotyków i hazardu.
  • Ukazanie problemu bezdomności.
  • Podniesienie świadomości na temat twórczości w resocjalizacji.

Czas trwania:

2 x 45 minut

Metody:

  • mini wykład informacyjny,
  • opis,
  • burza mózgów,
  • metoda sytuacja,
  • metoda eksponująca (film edukacyjny pt. „Uwolnieni_MAREK”)
  • studium przypadku,
  • dyskusja.

Pomoce:

  • film edukacyjny pt. „Uwolnieni_MAREK”
  • tablica, marker/kreda, kartki, długopisy

Przebieg zajęć:

  1. Powitanie uczestników zajęć.
  2. Zapoznanie uczestników z tematem zajęć, celem zajęć i sposobami pracy podczas zajęć.
  3. Wspólne stworzenie zasad pracy podczas zajęć.
  4. Burza mózgów wokół pytania: Jakie problemy i tragedie mogą znacząco zmienić sytuację rodziny?
  5. Prezentacja filmu edukacyjnego pt. „Uwolnieni_MAREK”
  6. Dyskusja na temat:
    1. sytuacji rodzinnej Marka,
    2. uzależnień bohatera wywiadu (alkohol, narkotyki, hazard),
    3. bezdomności bohatera filmu,
    4. twórczości muzycznej Marka.
  7. Pytania podsumowujące:
    1. Co znaczy „nie można poddawać się rzeczywistości”?
    2. Co daje wam muzyka?
    3. Jakie macie marzenia?
    4. Jak spełnić swoje plany i marzenia?
  8. Podsumowanie zajęć pytaniem: „Z dzisiejszych zajęć dowiedziałem się…”, „Najbardziej podobało mi się…”, Inaczej można byłoby zrobić…”
  9. Podziękowanie za udział w zajęciach
(Visited 17 times, 1 visits today)
Next Post

KONSPEKT ZAJĘĆ (8)

Tytuł zajęć: Nawrócony przestępca Cele: Ukazanie brutalności świata przestępczego. Uświadomienie trudności w procesie readaptacji społecznej skazanych. Zwrócenie uwagi na duchowość byłych przestępców. Czas trwania: 2 x 45 minut Metody: mini wykład informacyjny, opis, burza mózgów, metoda sytuacja, metoda eksponująca (film edukacyjny pt. „Uwolnieni_DANIEL”) studium przypadku, dyskusja. Pomoce: film edukacyjny pt. […]